Internationaal bekend om zijn DS, SM en CX projecten. Garage Renard maakt uw klassieke Citroën zo betrouwbaar als een hedendaagse auto.

Een modern injectiesysteem met regeling tot drie cijfers achter de komma,

en dat in een auto uit 1970!

Alleen bij Renard Automobiles, custom onderdelen.

Naar eigen ontwerp gemaakte onderdelen zoals ultra lichte zuigers van de modernste materialen.

Nieuw project in aantocht!

Binnenkort op onze site: deze SM uit Zweden was ooit in Engeland omgebouwd naar carburateurs. Wij bouwden hem weer terug naar injectie. Hier alvast een teaser video!

Speel video

Nieuw project in aantocht!

Binnenkort op onze site: deze SM uit Zweden was ooit in Engeland omgebouwd naar carburateurs. Wij bouwden hem weer terug naar injectie. Hier alvast een teaser video!

Speel video

Projecten

SM

DS

CX

D-Crosser

Wie verzint dit? Een Citroën DS aan de buitenkant, een Toyota LandCruiser op steroïden aan de binnenkant? Ja. Het kan, het mag, en het bestaat. Garage Renard kreeg dit idee en begon met een goede basis: een DS met een goede carrosserie en een Toyota motorblok en onderstel delen. Vanaf dat moment begon het grote lassen, passen en meten. En voila: het eindresultaat mag er zijn. Bekijk onderstaande foto's en video's!

DS met CX motor

Zolang het maar Citroën blijft is het goed, toch? Waarom dan geen CX 2500 motor in een DS? Dat is dan ook precies wat we gedaan hebben. Met onderdelen van zowel de CX motor als de DS motor, maar zelfs onderdelen uit een oude C35 diesel bestelwagen zijn hierin verwerkt! Het resultaat is verbluffend. Een DS die rijdt als een DS, maar optrekt als een fijne, vlotte CX.

CX Turbo Nard

Moet nog een verhaal

Bart's SM

Dit was origineel een carburateur SM, maar wij hebben deze vervagen door throttle bodies van Jenvey UK. Deze passen op het originele spruitstuk en zijn feitelijk gasklephuizen met een injector. Om het luchtfilter te laten passen hebben we dan weer speciale spacers gemaakt. Meer zien? Scroll naar beneden!

SM uit Finland

Zelfs uit Finland worden de SM's naar Renard gebracht voor een grondige controle! Zonder Renard ooit ontmoet te hebben stuurde de eigenaar zijn SM, die origineel ooit geleverd was aan Earl Mountbatten in Engeland, naar ons op. Wat bleek? Het was geen moment te vroeg voor deze SM. Scroll verder voor het verhaal van deze SM.

SM met C6 motor

Ja, dat klopt. Een C6 motor in een SM. Er stond een motor met versnellingsbak klaar, maar omdat Nard nu eenmaal van experimenteren houdt gaat hij proberen een V6 24V motor in zijn SM te monteren. Harry Martens heeft hiervoor een versnellingsbak van een Maserati Merak geregeld (de C6 motor draait andersom) en natuurlijk moeten er veel dingen worden geregeld en aangepast. Wordt vervolgd!

SM uit Noorwegen

Deze SM kwam uit Noorwegen hierheen gereden om zijn carburateurs te laten afstellen en een Rootselaar ontsteking te plaatsen. Om het mengsel per carburateur te kunnen meten maakten we meetpunten in het uitlaat spruitstuk. Zo kunnen we iedere carburateur apart meten.

Complete revisie van een SM

Een echt flink project. Als een doos onderdelen en een gedemonteerd wrak kwam deze SM hier naar binnen en als een compleet gereviseerde auto gaat hij weer naar buiten. Voor de ICCCr 2016 hebben wij ook nog eens de motor en bak in een afgezaagde SM-neus in een demo-opstelling geplaatst. Scroll gauw naar beneden voor de foto's!

Compleet overspuiten van een SM

Deze SM is technisch al onder handen genomen door ons. Nu twee jaar later wordt de auto opnieuw gespoten. De auto is afgebroken en gaat naar de plaatwerkerij Avelingen Restaurations.

SM Breznjev

Deze mooie SM is in de jaren 70 cadeau gedaan aan Breznjev van de USSR. Het was een relatiegeschenk van de Franse president, nog met platen uit Moskou. De auto is bij ons opnieuw afgesteld.

Scroll naar beneden om projecten uit de gekozen categorie te zien.

SM ontsteking

Hij klinkt fantastisch. Maar presteert hij ook zoals de bedoeling was? Garage Renard biedt de Citroën SM rijder de mogelijkheid een alternatief voor de originele ontsteking aan te schaffen. De 'van Rootselaar'-ontsteking is een systeem op basis van bestaande onderdelen dat het probleem van de dubbele contactpuntjes, storingsgevoelige (en dure) verdeelkap en dubbele bobines wegneemt.

Hiermee krijgt uw SM een systeem dat werkt, altijd op dezelfde wijze. Een vrij verkrijgbare verdeelkap en rotor en geen terugkerend opnieuw afstellen van de ontsteking.

Een constant presterende motor, vandaag én morgen.

X