De gehele motor, zowel koppen als onderblok, zijn gereviseerd. Lagerwerk, kleppen, zetels, geleiderwerk; het is allemaal gedaan. Er werd een hydraulische kettingspanner gemonteerd naast de nieuwe nokkenassen, zuigers, zuigerveren en cilinderbussen.
De kleppen zijn uitgevoerd in titanium en de zetels voorzien van powdered metal. De ontsteking werd voorzien van een state-of-the-art nieuw model van 123-ontsteking met bluetooth mogelijkheden tot finetuning via bijbehorende app.
Er werden nieuwe veerbollen, dynamo en gemoderniseerde airco gemonteerd en het koelsysteem ontving een upgrade
De restauratie van de carrosserie werd uitgevoerd door Avelingen Restorations waar ook de originele kleur (Blue de Bregancon) werd aangebracht. Dit is de kleur waarmee de auto origineel door Citroën Amsterdam werd afgeleverd
De handgeschakelde 5-versnellingsbak is volledig gereviseerd door HML te Limmen, daarbij is een NOS kroonpignonwiel gemonteerd en ook een limited slip differentieel!
Het interieur is volledig vernieuwd door Renee Schoone
Een kenner zal de namen van de specialisten direct herkennen en weten dat alleen de echte specialisten aan de auto hebben gewerkt. De volledige restauratie is uiteraard gedocumenteerd en alle facturen zijn beschikbaar.
Het resultaat is een nieuwe SM die beter is als fabrieksnieuw!